Ponieważ szkolę Przedstawicieli Handlowych, więc spędzam z nimi dosyć dużo czasu. Rozmawiamy, dyskutujemy, wymieniamy opinie. I z żalem muszę stwierdzić, że większość Przedstawicieli Handlowych to Narzekający Przedstawiciele Handlowi.
Nie da się sprzedawać, nie da się zarobić tyle ile by chcieli, nie da się pojechać na urlop itd. Narzekają, marudzą, wszystko jest źle, nic im nie idzie, wszystko się sprzysięgło przeciwko nim. A bo to klient nie kupił, a bo to szef za dużo wymaga, a bo to trzeba jakieś raporty pisać, a bo to dyrektor goni do systematycznego uzupełniania CRM, a bo to deszcz pada, a bo to słońce świeci. I tak przez cały rok, dzień w dzień.
Kiedyś napisałam artykuł o narzekających osobach. Wtedy miałam taką myśl – Po co oni to robią ? Co im to daje? W tym przypadku ta myśl znowu się pojawia. Zastanawiam się czy takim Narzekającym Przedstawicielom Handlowym przybędzie od tego pieniędzy ? – wątpię. Będą mieli więcej klientów? – sądzę, że wręcz przeciwnie. Będą bardziej doceniani przez szefów? – raczej częściej zwalniani. Czyżby w takim razie to dawało im szczęście ? Hmmm…. Słyszałam takie opinie, ale się z nimi nie zgadzam. No bo cóż to za szczęście, skoro jest się ciągle smutnym i zgorzkniałym.
Z moich obserwacji (już wieloletnich) jasno wynika, że tym ludziom to nic nie daje, a już z pewnością nic dobrego, nic budującego, nic bogacącego. Więc dlaczego wciąż i wciąż to robią. Pomimo wielokrotnych nierzadko upomnień i próśb o zmianę zachowania ze strony przełożonych, kolegów, współpracowników.
Wracając do pytania: Po co Ci Przedstawiciele Handlowi to robią ?
Otóż – Oni nie zdają sobie z tego sprawy, że to robią.
Jak często zdarzyło Ci się powiedzieć komuś: już przestań tak narzekać i marudzić. Na co ta osoba popatrzyła na Ciebie jak na istotę z innej planety i poinformowała Cię, że ona w ogóle, ale to w ogóle nie narzeka. Ona tylko mówi jakie to życie jest, jaka ta szefowa wredna, jaki ten klient niezdecydowany, jacy Ci koledzy nieżyczliwi, a na dodatek żona/mąż go/jej nie rozumie.
Jeżeli to Ty należysz do Narzekających Przedstawicieli Handlowych, o których mowa, zrób poniższego rozwojowca. (Już kiedyś go rekomendowałam i miałam bardzo pozytywną informację od osób, które go wprowadziły do swojego życia. Podobno działa )
Rozwojowiec
Przez jeden dzień mów tylko rzeczy pozytywne. Chwal, dziękuj, zachwycaj się, doceniaj, uśmiechaj się.
Rób to przez cały dzień. Jeżeli złapiesz się na tym, że narzekasz, mówisz o kimś źle, marudzisz na klienta, kolegę, pogodę, komunikację lub coś innego, zatrzymaj się, powiedz sobie – zaczynam jeszcze raz. I zacznij wszystko od początku.
Wieczorem pomyśl jaki był ten dzień. Jak Ty się czułeś, jak czujesz się teraz.
Jestem pewna, że jeżeli wykonasz to ćwiczenie, mimo różnych przeszkód, które spotkasz, na koniec dnia uśmiechniesz się i powiesz: było fajnie, poczujesz się lekko i pełen szczęścia.
Jak wstaniesz następnego dnia powtórz rozwojowca. I następnego dnia też, i następnego………..aż wyrobisz w sobie nowy nawyk – dzień bez narzekania. Po jakimś czasie, np. kilku miesiącach, zapomnisz, że można inaczej
Wówczas, gwarantuję Ci, wyniki Twojej sprzedaży poszybują w górę, zyskasz pomocnych kolegów w pracy, a szef będzie Cię nosił na rękach. Nie mówiąc już o żonie/mężu 😉
Jezeli będziesz miał jakiekolwiek pytania w temacie tego artykułu – chętnie odpowiem.
Napisz na adres: ula@firmamuzyk.pl
Komentarze
Comments are closed.