Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Ponieważ szkolę Przedstawicieli Handlowych, więc spędzam z nimi dosyć dużo czasu. Rozmawiamy, dyskutujemy, wymieniamy opinie. I z żalem muszę stwierdzić, że większość Przedstawicieli Handlowych to Narzekający Przedstawiciele Handlowi.

Nie da się sprzedawać, nie da się zarobić tyle ile by chcieli, nie da się pojechać na urlop itd. Narzekają, marudzą, wszystko jest źle, nic im nie idzie, wszystko się sprzysięgło przeciwko nim. A bo to klient nie kupił, a bo to szef za dużo wymaga, a bo to trzeba jakieś raporty pisać, a bo to dyrektor goni do systematycznego uzupełniania CRM, a bo to deszcz pada, a bo to słońce świeci. I tak przez cały rok, dzień w dzień.

Kiedyś napisałam artykuł o narzekających osobach. Wtedy miałam taką myśl – Po co oni to robią ? Co im to daje? W tym przypadku ta myśl znowu się pojawia. Zastanawiam się czy takim Narzekającym Przedstawicielom Handlowym przybędzie od tego pieniędzy ? – wątpię. Będą mieli więcej klientów? – sądzę, że wręcz przeciwnie. Będą bardziej doceniani przez szefów? – raczej częściej zwalniani. Czyżby w takim razie to dawało im szczęście ? Hmmm…. Słyszałam takie opinie, ale się z nimi nie zgadzam. No bo cóż to za szczęście, skoro jest się ciągle smutnym i zgorzkniałym.

Z moich obserwacji (już wieloletnich) jasno wynika, że tym ludziom to nic nie daje, a już z pewnością nic dobrego, nic budującego, nic bogacącego. Więc dlaczego wciąż i wciąż to robią. Pomimo wielokrotnych nierzadko upomnień i próśb o zmianę zachowania ze strony przełożonych, kolegów, współpracowników.

Wracając do pytania: Po co Ci Przedstawiciele Handlowi to robią ?

Otóż – Oni nie zdają sobie z tego sprawy, że to robią.

Jak często zdarzyło Ci się powiedzieć komuś: już przestań tak narzekać i marudzić. Na co ta osoba popatrzyła na Ciebie jak na istotę z innej planety i poinformowała Cię, że ona w ogóle, ale to w ogóle nie narzeka. Ona tylko mówi jakie to życie jest, jaka ta szefowa wredna, jaki ten klient niezdecydowany, jacy Ci koledzy nieżyczliwi, a na dodatek żona/mąż go/jej nie rozumie.

Jeżeli to Ty należysz do Narzekających Przedstawicieli Handlowych, o których mowa, zrób poniższego rozwojowca. (Już kiedyś go rekomendowałam i miałam bardzo pozytywną informację od osób, które go wprowadziły do swojego życia. Podobno działa )

 

Rozwojowiec

Przez jeden dzień mów tylko rzeczy pozytywne. Chwal, dziękuj, zachwycaj się, doceniaj, uśmiechaj się.

Rób to przez cały dzień. Jeżeli złapiesz się na tym, że narzekasz, mówisz o kimś źle, marudzisz na klienta, kolegę, pogodę, komunikację lub coś innego, zatrzymaj się, powiedz sobie – zaczynam jeszcze raz. I zacznij wszystko od początku.

Wieczorem pomyśl jaki był ten dzień. Jak Ty się czułeś, jak czujesz się teraz.

Jestem pewna, że jeżeli wykonasz to ćwiczenie, mimo różnych przeszkód, które spotkasz, na koniec dnia uśmiechniesz się i powiesz: było fajnie, poczujesz się lekko i pełen szczęścia.

 

Jak wstaniesz następnego dnia powtórz rozwojowca. I następnego dnia też, i następnego………..aż wyrobisz w sobie nowy nawyk – dzień bez narzekania. Po jakimś czasie, np. kilku miesiącach, zapomnisz, że można inaczej

Wówczas, gwarantuję Ci, wyniki Twojej sprzedaży poszybują w górę, zyskasz pomocnych kolegów w pracy, a szef będzie Cię nosił na rękach. Nie mówiąc już o żonie/mężu 😉

Jezeli będziesz miał jakiekolwiek pytania w temacie tego artykułu – chętnie odpowiem.

Napisz na adres: ula@firmamuzyk.pl

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top