Na nic Ci będą: ustalanie terminów, doprecyzowanie, zapisywanie na jakiś kartkach informacji, które uzyskałeś od klienta, o dostawach, ważnych dniach, o terminach, które dobrze by było, żebyś pilnował. Na nic Ci to wszystko się nie przyda, jeżeli nie zapiszesz tych informacji do kalendarza. Bez tego będą one sobie po prostu gdzieś zapisane. Jak nie zapiszesz ich w kalendarzu, znikną Ci z oczu i zapomnisz o nich. Najzwyczajniej w świecie wypadną Ci z głowy.
Mogę się założyć, że już wielokrotnie było tak, że byłeś przekonany że zapamiętasz jakiś termin – na przykład termin dostawy lub przypomnienie się klientowi w jakimś temacie. I nie zapisałeś tej informacji w kalendarzu. Nie nadałeś jej terminu. No bo przecież to za 2 dni, to przecież będę pamiętał. I za 2 dni niestety zapomniałeś i za tydzień zapomniałeś i za miesiąc zapomniałeś. Jeżeli to nie była rzecz, która wymagała Twojej akcji na 100% w danym czasie, czyli na przykład była to kwestia powiedzmy przypomnienia, że klient ma coś dla ciebie przygotować, to pomyśl, czy przypadkiem nie było tak, że najzwyczajniej w świecie przypomniałeś sobie o tym temacie po pół roku?
Oczywiście wtedy serce podchodzi do gardła, robi się gorąco a ręce zaczynają się trząść. Im bardziej poważna sprawa, im bardziej poważny temat, tym te objawy są mocniejsze. Tylko, że to już wtedy nic nie pomoże, już jest pozamiatane, już po wszystkim. Nie jesteś w stanie tego odkręcić.
Tak więc to, że masz wiedzę, masz informacje na jakiś temat, to jest jedno.
Drugie to to, żebyś pamiętał, że musisz te informacje wpisać do kalendarza.
Może to być kalendarz książkowy, może to być kalendarz, który masz w komputerze, może to być kalendarz Google, Twój CRM, może to być jakaś aplikacja, którą masz na telefonie. Nie ma znaczenia gdzie, ważne, żebyś zapisał wszystkie daty.
I nie ma znaczenia, czy to dotyczy czegoś naprawdę dużego co jest niezbędnym ogniwem w projekcie, który realizujesz dla klienta, czy też po prostu masz zadzwonić żeby o coś drobnego zapytać, na przykład jak było na wakacjach. To nie ma znaczenia czy dla Ciebie to jest w danym momencie sprawa ważna czy też uważasz ją za błahostkę. To nie ma znaczenia z bardzo prostego powodu.
KAŻDA sprawa związana z Twoim klientem jest WAŻNA.
Nigdy nie wiesz, co będzie miało znaczenie decydujące, jeżeli chodzi o Twoją współpracę z klientem. Tak więc zapisuj wszystkie terminy, wszystkie informacje, które są związane z konkretną datą i z Twoim działaniem.
Komentarze
Comments are closed.