Szkolenia ze sprzedaży to jedno z najlepszych narzędzi, które można wykorzystać do podniesienia poziomu sprzedaży w firmie a także zwiększenia motywacji działów sprzedaży.
Bardzo często rozmawiam z właścicielami firm, dyrektorami działów sprzedaży, a także samymi Przedstawicielami Handlowymi. Właściwie podczas każdej takiej rozmowy powtarza się podstawowe pytania. Czy lepsze są szkolenia otwarte, czy zamknięte – dedykowane danej firmie ? Czy wykłady w których uczestniczy kilkaset osób, czy małe, warsztatowe szkolenia dla max 12 -14 osób ? Czy szkolenie prowadzone przez praktyka czy przez osobę, która co prawda nigdy nie sprzedawała, jednak szkoli w tym temacie od kilku lub kilkunastu lat ? Czy szkolenia jednorazowe, czy cykliczne ?
Odpowiadając na te i inne pytania, zawsze mówię, że nie wiem co jest lepsze dla konkretnej firmy, działu sprzedaży, konkretnego Przedstawiciela Handlowego.
To co wiem, i czego jestem pewna, to to, że znam rozwiązania, które przynoszą najwięcej korzyści, długotrwałych zmian i zwiększenia motywacji u Przedstawicieli Handlowych.
Moją misją jest przyczynienie się do podwyższenia poziomu sprzedaży i obsługi klienta, poprzez nieustanne dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz motywowanie i wspieranie innych do rozwoju i zmian w tym zakresie.
Jakie to rozwiązania ?
To już zależy od przeprowadzonego audytu.
Każda firma, dział sprzedaży, ba, nawet każdy Przedstawiciel Handlowy potrzebuje czego innego.
Dlatego, abym mogła stworzyć rozwiązanie, które zadziała właśnie w Twojej firmie, najpierw muszę przeprowadzić audyt pracy Przedstawicieli Handlowych, działu sprzedaży a może nawet pracy innych działów.
Na podstawie informacji i obserwacji podczas tego audytu, przygotowuję propozycję Cyklu Szkoleniowo – Rozwojowego. Jest to cykl szkoleniowo-rozwojowy co najmniej 3 miesięczny. Najskuteczniejsze są cykle szkoleniowo – rozwojowe trwające co najmniej rok.
W trakcie cyklu szkoleniowo-rozwojowego na bieżąco monitoruję wzrost umiejętności i efektywności Przedstawicieli Handlowych i dostosowuję do tego program cyklu.
Na koniec cyklu szkoleniowo – rozwojowego przygotowuję raport z informacjami jakie zmiany zaszły w trakcie tego cyklu, a także nad czym jeszcze należy popracować.