Szkolenia ze sprzedaży to jedno z najlepszych narzędzi, które można wykorzystać do podniesienia poziomu sprzedaży w firmie a także zwiększenia motywacji działów sprzedaży.
Bardzo często rozmawiam z właścicielami firm, dyrektorami działów sprzedaży, a także samymi Przedstawicielami Handlowymi. Właściwie podczas każdej takiej rozmowy powtarzają się podstawowe pytania. Czy lepsze są szkolenia otwarte, czy zamknięte – dedykowane danej firmie ? Czy wykłady w których uczestniczy kilkaset osób, czy małe, warsztatowe szkolenia dla max 12 -14 osób ? Czy szkolenie prowadzone przez praktyka czy przez osobę, która co prawda nigdy nie sprzedawała, jednak szkoli w tym temacie od kilku lub kilkunastu lat ?
Czy szkolenia jednorazowe, czy cykliczne ?
Odpowiadając na te i inne pytania, zawsze mówię, że nie wiem co jest lepsze dla konkretnej firmy, działu sprzedaży, konkretnego Przedstawiciela Handlowego do momentu aż nie poznam danej firmy, działu sprzedaży, konkretnego Przedstawiciela Handlowego.
To co wiem, i czego jestem pewna, to to, że znam rozwiązania, które przynoszą najwięcej korzyści, długotrwałych zmian i zwiększenia motywacji u Przedstawicieli Handlowych.
Moją misją jest przyczynienie się do podwyższenia poziomu sprzedaży i obsługi klienta, poprzez nieustanne dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz motywowanie i wspieranie innych do rozwoju i zmian w tym zakresie.
Jakie to rozwiązania ?
To już zależy od przeprowadzonego audytu.
Każda firma, dział sprzedaży, ba, nawet każdy Przedstawiciel Handlowy potrzebuje czego innego.
Dlatego, abym mogła stworzyć rozwiązanie, które zadziała właśnie w Twojej firmie, najpierw muszę przeprowadzić audyt pracy Przedstawicieli Handlowych, działu sprzedaży a może nawet pracy innych działów.
Na podstawie informacji i obserwacji podczas tego audytu, przygotowuję propozycję Cyklu Szkoleniowo – Rozwojowego. Jest to cykl szkoleniowo-rozwojowy co najmniej 3 miesięczny. Najskuteczniejsze są cykle szkoleniowo – rozwojowe trwające co najmniej rok.
W trakcie cyklu szkoleniowo-rozwojowego na bieżąco monitoruję wzrost umiejętności i efektywności Przedstawicieli Handlowych i dostosowuję do tego program cyklu.
Na koniec cyklu szkoleniowo – rozwojowego przygotowuję raport z informacjami jakie zmiany zaszły w trakcie tego cyklu, a także nad czym jeszcze należy popracować.