Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

„Ja nie mam się z kim umawiać”

„Nie mam czasu umawiać spotkań”

„Dużo czasu zajmuje mi umawianie spotkań”

Takie i inny wymówki słyszę od Przedstawicieli Handlowych, jak rozmawiamy o ilości spotkań z nowymi, potencjalnymi klientami.

Piszę wymówki, ponieważ i Ty i ja wiemy, że to wszystko jest nieprawda. Nie będę teraz rozwijać tego tematu a w zamian podam Ci jeden ze sposobów, który bardzo pomaga w tym, aby mieć z kim się umawiać, mieć czas na umawianie i aby to umawianie zajmowało relatywnie mało czasu.

Otóż tym sposobem jest posiadanie Listy 100.                                                                                                        Co to jest za lista? Otóż, jest to lista Twoich potencjalnych klientów. Tych klientów z którymi będziesz chciał się umówić na spotkanie.

Jak przygotować taką listę stu, skąd wziąć tych klientów, co z nią zrobić, opisuję w artykule „Zawsze miej setkę pod ręką”. Dlatego teraz dowiesz się tylko, co powinna zawierać taka Lista 100.

Lista 100:

  • Nazwa firmy
  • Imię i nazwisko osoby z którą chcesz się umówić
  • Stanowisko tej osoby
  • Numer telefonu do tej osoby i/lub do tej firmy
  • Adres siedziby i oddziału (jeżeli będziesz odwiedzać klienta w oddziale a nie w centrali)
  • W jakim rejonie, dzielnicy, części miasta jest ten adres
  • Adres e-mail do tej osoby
  • Adres www tej firmy
  • Branża w której ta firma działa
  • Uwagi

Teraz objaśnienie do każdego punktu.

Nazwa firmy – to chyba oczywiste. Jednak niezbyt oczywiste jest, że jeżeli to jest Sp. z o.o. albo s.c., albo S.A. to taka informacja też powinna się znaleźć w tej kolumnie. Więc powinna, będzie pomocna.

Imię i nazwisko osoby, z którą chcesz się umówić – chodzi o to, że znając te dane (wiem, teraz będzie trudniej, bo RODO) to jest Ci o wiele łatwiej umówić się na spotkanie, niż nie posiadając tej informacji.

Stanowisko tej osoby – najlepiej jak jest to właściciel lub prezes/dyrektor ( w przypadku oddziału) danej firmy. Jednak jeżeli chodzi o duże firmy, tak powyżej 100 osób, to może być trudniej umówić się tak za pierwszym razem z taką osobą. Wtedy dobrze, żebyś wiedział kto w danej firmie lub w danej branży zajmuje stanowisko odpowiedzialne za decyzję w Twoim temacie. Chodzi o to, żeby nie prosić sekretarkę o połączenie z osobą odpowiedzialną za….. tylko, żeby poprosić o połączenie z dyr. marketingu, dyr. zaopatrzenia, dyr. finansowym. Z osobą na konkretnym stanowisku. I dobrze by było, abyś to Ty wiedział jakie to stanowisko.

Numer telefonu do tej osoby i/lub do tej firmy – najlepiej jak masz bezpośredni numer do osoby z która chcesz się umówić, jednak jeżeli zdobycie takiego numeru jest niemożliwe, wówczas w tej kolumnie wpisujesz numer do firmy np. na sekretariat lub do danego działu.

Adres siedziby i oddziału (jeżeli będziesz odwiedzać klienta w oddziale a nie w centrali) – to jest oczywista oczywistość 😊.

W jakim rejonie, dzielnicy, części miasta jest ten adres – to jest bardzo istotna informacja, biorąc pod uwagę zarządzanie sobą w czasie. Ta informacja pomoże Ci tak umawiać spotkania, aby czas przejazdu z jednej firmy do drugiej był jak najkrótszy. Dzięki temu w tym samym czasie, np. 4 godz., zrobisz więcej spotkań.

Adres e-mail do tej osoby – obecnie coraz częściej można z łatwością zdobyć adres mailowy danej osoby. Tak więc jak nawet nie będziesz miał telefonu i/lub nie będziesz się mógł dodzwonić do tej osoby czy też firmy, będziesz mógł napisać do niej maila z propozycją spotkania. Druga korzyść z posiadania maila osoby z którą chcesz się umówić to – po rozmowie będziesz mógł wysłać podsumowanie waszej rozmowy z ustalonymi szczegółami. O tym jak to jest ważne piszę w artykule „Notatki na ratunek”.

Adres www tej firmy – zawsze może się okazać, że w trakcie rozmowy będziesz potrzebował wejść na ich stronę www. Będzie jak znalazł. Jeżeli firma nie ma strony www, może będzie to dobry punkt zaczepienia podczas umawiania spotkania.

Branża w której ta firma działa – to jest informacja pomocna w zadaniu odpowiedniego pytania, czy też szybkiej reakcji na słowa klienta. Jeżeli dzwonisz zawsze do jednej branży np. budowlanej, czy drukarskiej czy też logistycznej, to wówczas zapis coś szczegółowego.

  • Budowlana – czy to jest hurtownia czy firma wykonująca usługi budowlane. Czy jeżeli usługi budowlane to jakie, hydraulika, wykończenie wnętrz, klimatyzacja, ogólnobudowlane ?
  • Drukarska – czy drukują książki czy ulotki i wizytówki. Czy duże czy małe nakłady. Czy to drukarnia offsetowa czy sitodruk.
  • Logistyczna – czy w danym mieście czy całą Polska czy jeszcze większy obszar. Czy samoloty czy samochody. Czy małe przesyłki czy duże gabaryty.

Uwagi – ta kolumnę najczęściej będziesz zapełniał dopiero po wykonaniu telefonu do klienta. Tu zapisujesz wszelkie informacje związane z klientem i są one istotne teraz lub będą w przyszłości.

PAMIĘTAJ

Dobrze, dokładnie przygotowana Lista 100 pozwoli Ci zaoszczędzić czas, nerwy i pieniądze.

 

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top